top of page

Moje spełnienie marzeń. Czekoladowy Fondant

To deser, który zawsze pragnęłam zrobić, ale nigdy nie mogłam się na niego odważyć. Aż tu pewnego dnia pewien miły przyjaciel (tak, Krzyś to o Tobie ;)) wszedł mi na ambicję i zażyczył sobie kolację w postaci blinów z kawiorem i łososiem (o tym będzie w innym wpisie) i deseru w postaci rozlewającej się czekolady . Posprawdzałam przepisy, mój mężczyzna pobiegł po kokilki i składniki (głównie czekolada), a ja wzięłam się do pracy.

UWAGA! Deser jest dosyć pracochłonny, ale naprawdę warto się zmobilizować i go zrobić.

Potrzebujesz:

*Gorzka czekolada (360g)

*Masło (150g)

*Mąka (50g)

*Kakao (20g)

*Jaja (6 sztuk)

*Cukier (400g)

*Woda (100ml)

*Kawa rozpuszczalna (3 łyżeczki)

1. Przygotuj kokilki - wysmaruj je dokładnie miękkim masłem (nie żałuj) i wstaw do lodówki.

2. Czekoladę połam na małe kawałki i rozpuszczaj w kąpieli wodnej, aż uzyska postać płynu. Uważaj by się nie przypaliła - później odstaw do ostygnięcia.

3. Oddziel żółtka od białek.

4. Cukier i wodę umieść w garnku i gotuj na wolnym ogniu, aż cukier się rozpuści i syrop uzyska temperaturę 121 stopni.

5. Białka umieść w misie i ubij je na średnią pianę. Trzymając wolne obroty wlewaj powoli syrop, mieszając aż masa się nie wystudzi.

6. Żółtka i masło umieść w mikserze i ucieraj, aż uzyskasz jednolitą masę.

7. Cały czas ucierając dodaj makę przesianą z kakaem i kawą.

6. Następnie w kolejności dodaj rozpuszczoną czekoladę (około 300g - 60g pozostanie na polewę)

7. Gdy ciasto uzyska jednolitą masę dodaj do niego ubite białka.

8. Gotowe ciasto przelej do kokilek, ostukaj, aby usunąc pęcherzyki powietrza i wyrównaj na wierzchu.

9. Rozgrzej piekarnik do 175 stopni.

10. Wstaw kokilki na ok. 18 minut do piekarnika, do momentu aż masa urośnie a wierzch zetnie się na płaską powierzchnie( patrz zdjęcie poniżej).

Po wyjęciu z piekarnika wyjmij ciasto z jednej kokilki, tak aby sprawdzić, czy ciasto się ścieło. Odwróć ją do góry nogami i delikatnie przekręcają kokilkę wysuwaj ciasto. Jeśli ciasto będzie się rozlewało wstaw na kolejne 1-2 minuty (każdy piekarnik inaczej grzeje).

Gotowe ciasto przyozdób śmietaną, owocami, zalej delikatnie resztą płynnej czekolady i delektuj się niebiańskim smakiem czekoladowej słodyczy. Smacznego!

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Nie ma jeszcze tagów.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page