top of page

Mandarynki i cynamon

Jak zwykle postawiono mnie przed faktem dokonanym - w spiżarni zachowało się około 10kg mandarynek. Ot, taka wyprzedaż na czwartkowym targu. Na moje szczęście na wsi rezydował również mój tata więc większa połowa poszła na jego nalewkę mandarynkową.

Druga połowa przypadła mi, więc starym dobrym sposobem stwierdziłam, że zrobimy dżem. W sumie zawsze się przyda inny smak, a dodatkowo moje dziecko będzie mogło zjeść cytrusa.

Po kilku godzinach duszenia wyszło coś obłędnego - polecam, żaden sklepowy dżem w żaden sposób temu nie dorównuje!

DOBRA RADA: Sprawdź smak mandarynki zanim zabierzesz się za dodawanie cukru! W zależności od słodkości musisz go dodać mniej lub więcej.

Na 5 słoików dżemu:

*Mandarynki (ok. 3kg)

*Cytryna (sok z połowy)

*Woda (ok. 200ml)

*Cukier (w zależności od słodyczy mandarynki 25 - 50g cukru) - jeśli mandarynki są bardzo słodkie użyj cukru brązowego 25g

*Cynamon (1 łyżeczka)

1. Mandarynki umyj, obierz i oczyść z białej skórki ( im jej mniej tym lepiej, bo nadaje gorzkość).

2. W dużym garnku zagotuj ok. 200ml wody z cukrem.

3. Gdy cukier się już rozpuści, dodaj mandarynki, przykryj pokrywką i gotuj na małym ogniu, co jakiś czas mieszając.

4. Do gotujących się mandarynek, które już się "rozpadły" dodaj 1 łyżeczkę cynamonu i zalej sokiem z cytryny.

5. Trzymaj na ogniu jeszcze około 30 minut. Aby sprawdzić, czy dżem się zszedł, nałóż łyżeczkę dżemu na spodeczek i wstaw do lodówki - jeśli po wyjęciu będzie miał konsystencję galaretki - jest gotowy!

6. Przełóż do słoiczków - dokładnie zakręć i pasteryzuj przez około 15 minut.

Smacznego!

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Nie ma jeszcze tagów.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page